De vereniging

Zweefvliegclub Teuge

Onze vereniging bestaat ruim vijfenzeventig jaar. De vliegclub stelt zich ten doel, de belangen van de luchtvaart in het algemeen en de zweefvliegsport in het bijzonder te behartigen. Dit doen wij door het geven van zweefvliegopleidingen, het deelnemen aan en het organiseren van zweefvliegwedstrijden.

Ambitie

Ons ledental ligt omstreeks de tachtig actieve leden en vijfentwintig donateurs. Allemaal luchtvaart-enthousiastelingen, die samen de club draaiende houden door zelf het onderhoud aan de vloot te doen en de opleidingen te verzorgen. Zweefvliegen is een avontuurlijke sport waar ook veel jongeren van genieten. Het is namelijk al mogelijk om vanaf de leeftijd van veertien jaar te gaan zweefvliegen! Zolang je gezond bent kun je er mee doorgaan. En, ouders: pedagogisch is ook niet verkeerd: uw kinderen leren bij de zweefvliegclub samenwerken, verantwoordelijkheid nemen voor materiaal en elkaar, alles over veiligheid, meteorologie, aerodynamica, navigatie en natuurlijk ook vliegen. Kortom, alles wat nodig is voor een jongen of meisje om zich te ontwikkelen tot een goede piloot. We zijn een ondernemende en ambitieuze club die niets liever doet dan vliegen. Daarbij willen wij onze groene sport ook graag zoveel mogelijk promoten.